Sint-Gillisstraat 22, 9170 De Klinge -
03 770 73 48 - We zijn vandaag gesloten.
 
sep 19

Netflix GETEST!

Zoals de meesten onder u wel zullen hebben gemerkt is Netflix vanaf vandaag (19-09-2014) in Belgi√ę beschikbaar.

Tijd voor een test vond ik. Ik heb het deze ochtend getest op PC, Tablet, WD TV live, Apple TV, een Full HD tv van LG en een 4K/Ultra HD TV van Samsung. Ik meen te kunnen zeggen dat dit vrij uitgebreid is ūüėČ

Het aanmaken van een account was kinderspel en je krijgt de eerste maand gratis. Je hebt keuze uit drie formules, eentje voor √©√©n toestel in SD kwaliteit aan ‚ā¨ 7,99; p/m, een tweede voor twee toestellen in HD kwaliteit voor ‚ā¨ 8,99; p/m en een derde abonnement voor vier toestellen (gebruikers) in HD en ook in Ultra HD voor ‚ā¨ 11,99; p/m.

Wat ik ook een sterk punt vind is dat je op eender welk moment kan opzeggen. Zo kan je bijvoorbeeld een abonnement nemen in de wintermaanden en opzeggen gedurende de zomer (zo heb je meer tijd om terrasjes te doen).

Na het aanmaken van de account kan je via de PC direct beginnen kijken. Je wordt gevraagd naar je voorkeuren (je kan er drie ingeven) en dan wordt er een samenstelling gemaakt die zou aansluiten bij je kijkgedrag. Verder bij je account settings kan je dit nog bijsturen.

Aan de slag!

Als eerste na de PC was een iPad aan de beurt, na het downloaden van de app en het ingeven van de account gegevens geen problemen ondervonden. Het bufferen ging vrij snel en het was genieten in HD kwaliteit. Geen haperingen in het beeld vlot en snel dus geen commentaar ūüėČ

Vervolgens was de WD TV live aan de beurt. Zelfde verhaal met het ingeven van de account gegevens (en een update van de firmware) en kijken maar. In de eerste instantie was de WD TV bekabeld en was er geen enkel probleem. Daarna heb ik het ook even getest via de wifi en even in HD gekeken naar The Dark Knight. Bij snelle bewegingen was er pixelvorming te zien die me wel stoorde. Conclusie als je kan, sluit je player bekabeld aan.

Dan de Apple TV even op de rooster gelegd. Eigenlijk een beetje zoals bij de WD TV alleen duurde het allemaal veel langer (ben ik eigenlijk niet gewoon bij Apple). Dus na enige tijd wachten kon ook hier het kijken van start gaan. Bekabeld geen probleem maar via de Wifi werd direct de beeldkwaliteit een heel stuk dichtgeschroefd tot een (voor mij) onaanvaardbaar kwaliteitsniveau. En neen het ligt niet aan onze wifi (compleet gigabitnetwerk met top AP’s van Alcatel lucent). Een simpele netwerktest wees uit dat de behaalde snelheid over onze wifi exact dezelfde was dan bekabeld ‚Ķ

De ultieme test dan maar, op een Samsung UE55H8500 de app ge√Įnstalleerd en de account info ingevoerd. En nu ineens het grote werk, House of cards in Ultra HD! Na een keuze te hebben gemaakt startte de serie in een eerder lage resolutie en dit duurde toch gemakkelijk 45 seconden voor hier verbetering in kwam. Maar dan was het wel genieten!! Gestoken scherp beeld dat vloeiend over het scherm bewoog. Het enige was dat het meerdere minuten heeft geduurd voor het lipsync probleem weg was (zowel als het geluid via de TV kwam maar ook via een soundbar).

Netflix_sfeer

Conclusie

Ik ben verkocht aan Netflix, zo simpel is het! Enige kanttekening op dit moment is dat er nog geen lokale content wordt aangeboden (er wordt aan gewerkt want er is al een overeenkomst met de VRT). In het aanbod zit momenteel voor elk wat wils. Natuurlijk zullen er mensen zijn die vinden dat er nog vanalles ontbreekt maar aan iedereen de perfecte mix bieden is een utopie, denk ik.

Neem dus vlug een testabonnement op Netflix en ervaar of het jouw ding is. Het is gratis de eerste 30 dagen en je kan altijd opzeggen.

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden of wil je het gewoon even LIVE zien kom dan gerust langs in onze winkel. Meer info daarover op www.verheeken.be